Chia-parta-puuro by Kikka

Tämä artikkeli sisältää mainoslinkkejä, jotka on merkitty * (tähdellä) ja niitä edeltävä teksti on kursiivilla.

Jossain vaiheessa alkoi nuo omat vhh aamiaiset kyllästyttämään. Sitten päädyin kokeilemaan Chia-puuroa: edullista, helppoa ja oi, niin terveellistä. Mutta, mutta, tein monen ohjeen mukaan puuroa nesteeseen ja minua ei kyllä miellyttänyt koostumua eikä liioin sammakon kutua muistuttava ulkonäkö….

Aloin tietenkin miettiä voisiko näköä ja koostumusta jotenkin kehittää… Muutaman epäonnisen kokeilun jälkeen kokeilin vanhaa tuttua partajogurttia eli turkkilaista, jota itsellä on aina kaapissa laktoosittomana. Se tärppäsi, ei näyttänyt kudulta enää ja koostumus ja makukin oli hyvä…

*FitnessFirstiltä löytyy hyvä valikoima vhh-leivontatarvikkeita ja superfoodeja:

https://track.adtraction.com/t/t?a=1185117486&as=1535154746&t=2&tk=1

Tässä ohje ;

Chia-partapuuro by Kikka

  • 2 rkl chian siemeniä
  • 2 dl nestettä (itse käytän mantelijuomaa) 

Nämä yön yli muhimaan jääkaappiin tai vähintään puoli tuntia ennen syömistä. Voit toki laittaa kaikki aineetkin valmiiksi samaan purkkiin. 

Extrat:

  • 1-2 dl turkkilaista jogurttia
  • 1-2dl marjoja
  • Muutama tippa steviaa halutessa

Itse lisään nuo aamulla ja heitän blenderiin kaikki ja sekoitan. Valmis. 

Extralisukkeita valinnan mukaan:

  • ½-1dl kookoshiutaleita
  • Mantelilastuja pinnalle
  • Pähkinärouhetta
  • Tummaa kaakaorouhetta pinnalle
  • Tummaa kaakaojauhettakin voi testata= kaakao-chia-puuro
  • Kaakao+kookos= kookoskaakaopuuro

Makoisia puurohetkiä! 

Kerro, kommentoi tai kysy lisää aiheesta.